שוק מרקטו באדיס אבבה

שוק מרקטו באדיס אבבה הוא השוק הגדול ביבשת אפריקה בכלל ובאתיופיה בפרט. השוק הוקם על ידי האיטלקים בשנות ה-30 והוא נמצא בשכונת Ketema בסמיכות למסגד אנואר. חלקי השוק כוללים חלקים פתוחים ומקורים, הוא משתרע על יותר מקילומטר רבוע ובו יותר מ-15,000 חנויות.


שוק הפירות - שוק מרקטו באדיס אבבבה

שוק הפירות – שוק מרקטו באדיס אבבה

למעשה, במרקטו יש כמעט כל דבר שאתם יכולים לדמיין ולאן שתסתכלו תמצאו משהו מעניין לקנות. האתגר הוא כמובן לאן להסתכל…


תכנון טיולים באנר

השוק מחולק ל-50 אזורים לפי סוגי הסחורות, למשל מזון (בעיקר קפה אתיופי ותבלינים), תוצרת חקלאית, מלאכת יד, כלי בית, מוצרי ביגוד, מוצרי אלקטרוניקה ועוד לא דיברנו על "שוק המחזור" שבו ניתן למצוא סנדלים מצמיגים ישנים, קנקני קפה מקופסות שמן איטלקיות ישנות וזו כמובן רשימה חלקית בלבד…

airalo ad

שוק שהוא חוויה שלא נגמרת

בנוסף, בשוק מתקיימת סצנת מוזיקה בסגנונות שונות החל מפייטנות דתית מסורתית וכלה בפאנק. כמו כן, בשוק יש מסעדות רבות שמציעות מאכלים אתיופים מגוונים ומבקרים בו כ-250,000 איש ביום. לא פלא אפוא ששוק מרקטו הוא הלב הפועם של אדיס אבבה, לפחות בתחום המסחרי למרות ואולי בגלל שהוא כאוטי לחלוטין.

תתפלאו לדעת, אבל כמה שהשוק סואן (והוא סואן), כאשר עדר עיזים חוצה את הרחוב הכל נעצר ואם אתם הולכים בו לאיבוד אתם בחברה טובה – כי זה קורה אפילו לתושבים המקומיים של אדיס אבבה. בינינו – זה כל הכיף בשופינג, לא?

שימו לב רק ששוק המרקטו פעיל רק בשעות היום וסגור בימי ראשון.

מלונות מומלצים באדיס אבבה

10 המזכרות שאסור לשכוח להביא מאתיופיה

"ילדתי שלי, אל תלכי לבדך…"

בשנים האחרונות השוק הפך לממוסחר ויש כאלה אפילו שמחלקים אותו לשניים: השוק האותנטי שנחשב משעמם לתייר המערבי והשוק התיירותי שכולל סחורות אפריקאיות ממוסחרות והרבה כייסים, כך שלא מומלץ להסתובב בו לבד במיוחד אם את אישה.

שוק השטיחים במרקטו אדיס אבבה

שוק השטיחים במרקטו אדיס אבבה

המלצות לקניות ברחבי שוק מרקטו

  • התמקחות כאן היא בגדר חובה קדושה.
  • בגדים אתיופים מסורתיים כמו צעיפים מומלץ לרכוש בשוק שירומדה (Shiromeda) שנמצא למרגלות גבעות אנטוטו.
  • מזכרות מומלץ לא לרכוש בשוק מרקטו אלא ברחוב צ'רצ'יל הסמוך (10 דקות הליכה מהשוק) ומחירים שפויים יותר.
  • בימי שבת וראשון מומלץ לרכוש מזכרות בשוק סידיסט קילו (Sidist Kilo). בשוק ניתן לרכוש בגדים, נעליים, עבודות יד מסורתיות, כלי בית, תכשיטים מסורתיים וגם מזכרות. השוק נחשב לבטוח יותר מהמרקטו והמחירים בו זולים באופן טבעי, כך שהתמקחות היא לא חובה כמו במרקאטו.
  • הזהרו מאנשים שנושאים סחורה על ראשיהם פן תפגעו. אמנם זו טכניקה נפוצה גם בשווקים אחרים בעולם, אבל כמות האנשים שעושים זאת במרקאטו היא עצומה והם לא ממש מסתכלים קדימה, אלא כמובן מתרכזים בסחורה שעל ראשם ונדרש משנה זהירות במיוחד ברחובות צרים.
  • אם אתם מחפשים לקנות משהו ספציפי היעזרו במדריך מקומי, כי רוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם מבזבזים המון המון זמן יקר…

חוויה מעוררת חושים שאסור לוותר עליה

אם אתם אוהבי שווקים ו/או מתעניינים בתרבות האתיופית האמיתית אל תוותרו על המרקאטו. אמנם הגישה אליו קשה כי הרחובות המוליכים אליו פקוקים ולכן מומלץ להגיע אליו ברגל. אתם בטח לא תהיו היחידים שבוחרים באופציה הזאת והנהגים לא יתייחסו אליכם (שימו לב כשאתם חוצים כבישים), אבל החוויה הזו היא מעוררת חושים תרתי משמע.