הדברים שאתם חייבים לעשות במזרח אתיופיה

אם אתם מבקרים במזרח אתיופיה והולכים לאיבוד בין האופציות השונות, בטח תשמחו לדעת שהחלטנו להרים את הכפפה ולהמליץ לכם על אטרקציות החובה באזור הזה.


אכלו לפחות ארוחה אחת במסעדת Fresh Touch בהראר

המסעדה הזו נחשבת להכי טובה בעיר והיא פופולרית הן בקרב המקומיים והן בקרב התיירים. למסעדה 5 קלפים מנצחים: מיקום מושלם ליד העיר העתיקה, אוירה שמחה במיוחד, מרפסת שצופה לנוף מרהיב והכי חשוב – תפריט מגוון שכל אחד ימצא בו מה לאהוב.

המלצה שלנו – נסו את ההמבורגרים של המסעדה. ואגב, המסעדה פתוחה כל יום מ-07:30 ועד 23:30 כך שמובטח לכם אוכל טעים מסביב לשעון.


תכנון טיולים באנר

בקרו בפארק הלאומי אוואש

הפארק נחשב לאחד הפופולריים באתיופיה הודות לציפורים הרבות שבו ולפני השטח הוולקנים. שני המקומות הטובים ביותר לצפרות בפארק הם באזור המעיינות החמים ובאזור המישורי. בפארק יש גם חיות בר כמו אריות, נמרים, ברדלסים, קרקלים ועוד אבל הם מצויים באזור סבוך שמקשה על איתורם. הכניסה לפארק מחייבת ליווי של שומר חמוש בתשלום.

airalo ad

לכו לאיבוד בעיר העתיקה בהראר

העיר העתיקה (ג'וג'ול) פשוט מתחננת שתבואו. החומות העבות שהוקמו במאה ה-16 מתנשאות לגובה של 5 מטרים ולאורך של 3.5 ק"מ. החומות כוללות 6 שערים ש-5 מהם מקוריים ו-1 חדש יותר מ-1889 שהותאם לתנועת כלי רכב. שער זה נקרא שער הדוכס ע"ש ראס מקונן, הדוכס הראשון של העיר ואנחנו בטוחים שאם תגיעו לעיר דרכו תרגישו מינימום כמו דוכסים.

העיר העתיקה עצמה היא מבוך של סמטאות צרות ומתפתלות שכוללות 82 מסגדים, 100 מקדשים וכ-2000 בתים מסורתיים. ואל תדאגו – אתם לא יכולים ללכת לאיבוד בתוככי העיר לאורך זמן מסיבה אחת – היא כל כך קומפקטית ולא משנה כמה תעמיקו תמיד תגיעו איכשהו לכיכר המרכזית Feres Magala שנקראת גם שוק הסוסים.

אנחנו ממליצים לפגוש את הקהילה המקומית ששומרת על מנהגיה המסורתיים, למשל התלבושות הצבעוניות של הנשים והמדורות הפתוחות של הנפחים. אנחנו ממליצים גם להיכנס למקדשים המקומיים שתמצאו בדרככם, רק שימו לב – הכניסה אליהם לרוב כרוכה בתשלום סמלי.

בקרו בשוק בעלי החיים של Babille

Babille נמצאת 30 ק"מ מהראר (כחצי שעה נסיעה ברכב שכור או 45 דקות נסיעה באוטובוס) ואנחנו ממליצים להגיע אליה בימי שני או חמישי. בימים אלו נערך במקום שוק בעלי החיים שנחשב לאחד הגדולים באתיופיה כולה. בשוק קונים ומוכרים גמלים, פרות, חמורים ועיזים מכל רחבי אפריקה. הגיעו מוקדם ככל האפשר כדי ליהנות מהאווירה המיוחדת.

אישה מקומית בדרך לשוק ב- Babille

אישה מקומית בדרך לשוק ב- Babille

לכו לחנות הממתקים של Al-Hashimi בדירה דאווה

החנות נמצאת בכביש הראשי של שכונת Megala בדירה דאווה ופתוחה כל יום משמונה עד שמונה. פה תוכלו להינות מהבקלאווה הכי טובה שאנחנו מצאנו באתיופיה ואמנם קו המותניים שלכם יתלונן, אבל מצד שני האוכל האתיופי הרגיל יאזן את המצב. והמלצה מאיתנו – אל תתייאשו למרות התור הארוך…

אכלו במסעדת Hirut בהראר

המסעדה מתמחה במטבח אותנטי מקומי ומעוטרת בסלים ארוגים מסורתיים. אמנם במסעדה ניתן ליהנות מפיצות, סלטים וכריכים, אבל אנחנו ממליצים על Kwanta firfir – מנה אתיופית שכולל רצועות של בשר בקר, צ'ילי, חמאה, מלח והרבה תבלינים חריפים. המנה מוגשת לצד כוס של יין Gouder שעשוי מקרני איילים. ואנחנו אומרים – בואו בהמוניכם כל יום מ-11:00-23:00.

כלי אחסון מקש וכוסות מקרני איילים

כלי אחסון מקש וכוסות מקרני איילים

אוכל איטלקי במסעדת פרדיסו בדירה דאווה

המסעדה נחשבת למסעדת הגורמה העירונית הודות לאוכל האיטלקי האיכותי שמוגש בה. במקום תיהנו מצוות ידידותי, ממחירים שפויים וממיקום שאי אפשר להתעלם ממנו – בתוך ארמון איטלקי עם הרבה קסם של העולם הישן. המסעדה פתוחה כל יום מ-11:00-21:30 ואנחנו בטוחים שתיהנו לא פחות מאיתנו.

האכילו צבועים בהראר

אמנם בהראר יש שני מקומות להאכלת צבועים, אבל אנחנו נכתוב על זה שנמצא ליד המזבלה העירונית במרחק של כ-1.5 ק"מ מהעיר. דווקא הבידוד הופך את ההאכלה במקום לפרודוקטיבית במיוחד. מומלץ להגיע למקום במונית ולא בריקשה כי למונית יש פנסים בהירים שמושכים אליהם את הצבועים.