השכרת רכב באתיופיה

חברות השכרת רכב שונות פועלות באתיופיה, רובן מקומיות וחלקן הקטן בינלאומיות. ברוב המקרים לא ישכירו לכם רכב בלי נהג. במקרים בהם כן תצליחו להגיע לסיכום עם בעלי הרכב או בעלי חברת ההשכרה שמותר לכם לנהוג ללא נהג עשו לעצמכם טובה ובדקו את רישיון הרכב ואת הביטוחים וודאו שאכן אתם מכוסים. בכל מקרה בו אתם שוכרים רכב באתיופיה כדאי להעדיף רכבי שטח אוטומטיים מכמה סיבות:


השכרת רכב באתיופיה
  • רק כ-4000 ק"מ מכבישיה של אתיופיה הם כבישים סלולים
  • בעונה הגשומה (אפריל-ספמטבר) הדרכים באתיופיה הופכות לבלתי עבירות.
  • רכב זה יוכל להכיל את הג'ריקנים של הדלק שלהם תזדקקו בנסיעה.
  • רכבים אלו יוכלו לטפס לפסגות ההרים באתיופיה שמתנשאים לגבהים של 4000 מטר ומעלה. (החרמון לשם השוואה מתנשא לגובה של 2800 מטר).

השכרת רכב באתיופיה – עם נהג או בלי?

ברוב המקרים השכרת רכב באתיופיה כוללת בתוכה תשלום גם לנהג מקומי כך שנחסכת מכם מלאכת הנהיגה. בכל מקרה זו האופציה המועדפת משתי סיבות: הדרכים באתיופיה לרוב לא סלולות וצרות ומצריכות הכרת השטח ויכולות נהיגה וירטואוזיות שאינם מוכרות היטב לנהג המערבי. ברוב המקומות שתגיעו אליהם האוכלוסיה המקומית אינה דוברת אנגלית, כך שלמעשה אתם מקבלים שניים במחיר אחד – גם נהג וגם מתורגמן.

בכל מקרה, אתם תדרשו לעמוד בדרישות שונות של חברת ההשכרה כמו גיל הנהג וותק נהיגה (לרוב מעל לשנה). דרישות אלו משתנות בחברות ההשכרה השונות אך לרוב הנהג חייב להיות מעל גיל 21. כמו כן, עליכם להצטייד ברישיון נהיגה ישראלי ובתרגום של רשיון זה לאנגלית.


תכנון טיולים באנר

במקומות בהם נהוג לנהוג לבד כמו במסלולי הטיולים בהרי סימיאן או בדרום אתיופיה או אם אתם מתכננים שהות ארוכה באתיופיה שתכלול נהיגה אשררו את רשיון הנהיגה שלכם.

airalo ad

דלק באתיופיה

מחיר הדלק באתיופיה נחשב לזול יחסית ועולה כמחצית ממחירו בארץ. עם זאת, תחנות הדלק אינן נפוצות באזורים רבים ורצוי להצטייד בג'ריקנים של דלק לפני נסיעה בשטח. קחו בחשבון שתצרוכת הדלק באתיופיה תהיה גבוהה מהמתוכנן בגלל מצב הכבישים המצריך נסיעה במהירות נמוכה יחסית והעברת הילוכים בקצב גבוה.

הכבישים באתיופיה

באתיופיה 10 כבישים מהירים שחציים באזור עיר הבירה אדיס אבבה. כמו כן באתיופיה כביש אגרה אחד בין אדיס אבבה לאדאמה. כביש זה כולל 6 נתיבים, משתרע על פני 85 ק"מ ומפחית את זמן הנסיעה בין הערים בכמחצית.

דגשים מיוחדים לפני השכרת רכב או נהיגה באתיופיה

דגשים כלליים

שכרו רכב באדיס אבבה כי מעצם היותה עיר הבירה יש בה יותר סוכנויות להשכרת רכב. קחו בחשבון שלרוב המחיר של השכרת הרכב באדיס אבבה יהיה גבוה מאשר בערי השדה. המהירות המותרת בכבישי אתיופיה היא 30-50 קמ"ש בכבישים עירוניים ו-100 קמ"ש בכבישים בין-עירוניים.

צפו את הבלתי צפוי. נהגי אתיופיה אינם נוהגים לתת זכות קדימה לנהגים אחרים, לאותת ובכלל, נהיגה כאן לפי החוק היא בגדר המלצה בלבד ולכן יש לנהוג במשנה זהירות.

אם בכל זאת החלטתם לנהוג לבד רצוי שתבצעו עצירות רבות ואל תנהגו שעות רבות ביממה כי הנהיגה עצמה מעייפת מאוד. מלונות דרכים למנוחה ולינת לילה תוכלו למצוא כאן.

נהיגה בלילה באתיופיה

לא מומלץ לנהוג בלילה כי כבישים רבים אינם מוארים וחיות רבות משוטטת בהם.
וכמובן – רצוי לצלם את הרכב בעת קבלתו מחברת ההשכרה כדי למנוע טענות עתידיות על נזקים שעשיתם. מומלץ גם לדאוג להימצאותם של כלי נהג כמו גלגל רזרבי וג'ק.

התנהגות בכביש

  • כדאי שתצטיידו בעצבים של ברזל. באתיופיה נהוג לקפוץ מתחת לגלגלי מכונית נוסעת מתוך כוונת מכוון. המטרה היא להיפצע או להיהרג ובכך לאלץ את הנהג לשלם פצויים למשפחה.
  • הבינו את התרבות. באתיופיה יש כאלה המאמינים שהם נרדפים ע"י שד ושרק פגיעת מכונית תהרוג את השד הנורא. בנוסף, הולכי הרגל באתיופיה נוהגים לחצות כבישים מבלי להסתכל ולעיתים אף לשנות את דעתם באמצע חציית הכביש.
  • שימו לב לחיות בר, בעיקר לחמורים ולכבשים כי הם מתנהגים באופן בלתי צפוי בכביש.
  • ציפרו בכל מקרה של ספק.
  • הנחיות משרד התחבורה הישראלי בקשר לרישיון נהיגה בינלאומי