איך להכיר מקסימום שבטים בנהר האומו במינימום כסף?

אם גם אתם רוצים להכיר מקרוב את שבטי עמק נהר האומו במערב אתיופיה, בטח תשמחו לדעת שניתן לעשות את זה בזול. אמנם סוכנויות תיירות רבות מציעות סיורים מודרכים בעמק אך סיורים אלו לרוב יקרים ואפשר לראות את כל מה שהן מציעות יותר בזול. יתרה מזאת – אתם תיהנו מחוויה אישית, ייחודית ואותנטית שלא תחוו בשום סיור מאורגן.


אנשי אחד השבטים בנהר האומו
אנשי אחד השבטים בנהר האומו

אנחנו ממליצים להתחיל את הטיול דווקא בקונסו למרות שהיא נמצאת בדרום אתיופיה. הסיבה לכך פשוטה. המקומיים ישמחו להמליץ לכם על מדריך לשבטי מערב אתיופיה וזה כמובן יעלה לכם פחות. אמנם ההמלצות שלנו מתאימות לאנשים שאוהבים הפתעות אבל מצד שני – אתיופיה היא הפתעה אחת גדולה אז מה זה עוד קצת?

לעשות מצווה על הדרך

אנחנו ממליצים להתנייד באמצעות טרמפים ולא באמצעות רכב שכור ולהיעזר במדריך לשם כך. אמנם נהוג לתת טיפים לנהגים אבל הם ממש נמוכים יחסית למחיר השכירות של הרכב – משהו כמו 5-10 דולר לנהג. מבחינתכם זה כסף קטן אבל מבחינתם זו משכורת, כך שאתם על הדרך תרתי משמע גם עושים מצווה.


תכנון טיולים באנר
הדרך המתפתלת בכבישי מערב אתיופיה עם הטרמפ המיוחל
הדרך המתפתלת בכבישי מערב אתיופיה עם הטרמפ המיוחל

אמנם לעיתים ייקח זמן עד שתמצאו טרמפ למחוז חפצכם והטיול יתארך בהתאם, אבל אנחנו חושבים שזוהי דרך אותנטית להכיר את אתיופיה באמת ואת התושבים המקומיים מקרוב. למשל, לאכול את האוכל המקומי, להשתתף בטקס קפה מסורתי, להקים קמפינג בשטח או אם ממש מצאתם חן בעיניהם – ללון בבקתה ששמורה לנכבדי הכפר – המורים. והכל בחינם אין כסף.

airalo ad

תהיו אתם האטרקציה

ואם לא יתמזל מזלכם בתחום הלינה לא נורא, כי ברחבי מערב אתיופיה יש עיירות רבות עם בתי מלון בסיסיים. יותר מזה – במידה ולא תמצאו מלון תוכלו להקים את האוהל שלכם בטבע או להשתמש בבקתה מקומית. במקרה האחרון לרוב תידרשו לשלם אבל מדובר בסכום סמלי מבחינתכם – 100-200 ביר (פחות מ-30 שקל).

אנחנו בטוחים שאתם תהוו אטרקציה למקומיים לא פחות מהאטרקציה שאתם מהווים עבורם. וחוץ מזה – יש מקומות באתיופיה שאינם נגישים לרכב, כך שטיול רגלי בכפרים הוא הדרך היחידה לחוות אותם. בנוסף, טקסי המעבר לבגרות של בני שבט ההאמר אינם מתפרסמים מראש – כך שיש לכם הזדמנות לצפות בהם במידה ותהיו באזור.