אבונה יוסף – Abuna Yosef

פסגת אבונה יוסף - Abuna Yosef
פסגת אבונה יוסף – Abuna Yosef

אבונה יוסף הוא ההר השלישי בגובהו באתיופיה. ההר מתנשא לגובה 4300 מטר מעל פני הים ומטיילים רבים עורכים אל פסגתו טיול רגלי ארוך בן מספר ימים. הטרק אל פסגת ההר יוצא לדרכו מעל הכנסיות החצובות בסלע של לליבלה בצפון אתיופיה ולאורכו צפויים לכם נופי בראשית יפהפיים והתחככות עם התושבים המקומיים והתרבות המסורתית האתיופית.


לפני היציאה לטרק אבונה יוסף רצוי ללון כמה ימים קודם בלליבלה כדי להתחסן מפני מחלת גבהים. הצטיידו בציוד חם (שק שינה תרמי ובגדים חמים). מכיוון שלא יהיו מקלחות לאורך המסלול, תוכלו למלא את התיק בבגדים חמים כי תצטרכו רק מברשת שיניים, משחה, דאודורנט ונייר טואלט. ולא, העדר המקלחות לא פוגעת באותנטיות של הטרק אלא דווקא להיפך.

שאיבת מים וכביסה במי מעין - אתיופיה
שאיבת מים וכביסה במי מעין – אתיופיה

טרק אבונה יוסף

הטרק הקלאסי הוא מעגלי ונמשך 3 ימים, אבל אפשר כמובן לחזור בדרך שונה ואז הטרק מתארך לפי רצונכם.


תכנון טיולים באנר
  • ביום הראשון הולכים כ-6 שעות בין חורשות ושדות חקלאיים, כך שההליכה ביום זה נחשבת לקלה.
  • ביום השני הולכים לפחות 8 שעות והוא נחשב ליום הקשה ביותר מבחינה פיזית. מספר שעות ההליכה תלוי בקצב הטיפוס שלכם ובזמן שתקדישו להתפעל מהנוף.
  • ביום השלישי הולכים רק 6 שעות וגם הוא נחשב ליום קל יחסית.

קפה וחיוכים

אמנם הנוף בטיול אינו מרשים כמו במקומות אחרים באתיופיה (למשל הרי סימיאן) אבל זו כלל לא המטרה. למעשה המוקד בטרק הזה הוא הנוף האנושי, בעיקר הכפרים שחוצים בדרך והמפגש עם צורת החיים המסורתית והאותנטית של רוב תושבי אתיופיה.

airalo ad

ככה תוכלו לישון בבתים לצד חיות המשק, לעזור בעבודות השדה, להשתתף בטקס הקפה המסורתי ובעיקר לחייך כל הדרך לפסגת ההר ובחזרה. לכן, אנחנו ממליצים לא להתפתות לחברות מסחריות שמלינות את האורחים בבקתות משלהן, כך שאתם מאבדים את כל החוויה והכסף שלכם לא הולך לקהילה. וכמובן שהמחיר יקר יותר…

טקס קפה אתיופי
טקס קפה אתיופי

אוכל, קדימה אוכל

אם אתם שואלים את עצמכם את השאלה הפולנית הידועה "מה יש לאכול?", בטח תשמחו לדעת שבטרק אבונה יוסף עומדות לרשותכם כמה אפשרויות:

  • לקחת איתכם אוכל ולבשל בעצמכם. מומלץ להצטייד במאכלי עתירי אנרגיה כמו חמאת בוטנים, אבוקדו וכו'.
  • לקחת איתכם טבח. יש לוודא שהוא עורכת מראש את הקניות לפי רצונכם כדי שתקבלו את האוכל שאתם אוהבים.
  • לאכול בבתים מקומיים לאורך הטרק (מומלץ!).

כמו כן, אנחנו ממליצים לקחת מתורגמן כי האמהרית באזור לליבלה שונה מהאמהרית הנפוצה בשאר אתיופיה. האמת שמול הנופים המרהיבים לא תצטרכו לדבר הרבה, אבל מילה אחת באתיופית עשויה לשבור את הקרח ממש מהר במקרים מסויימים.

הגעה לאבונה יוסף דרך לליבלה