מוזיאון אדיס אבבה – המוזיאון הלאומי האתיופי

מוזיאון אדיס אבבה - המוזיאון הלאומי האתיופי
מוזיאון אדיס אבבה – המוזיאון הלאומי האתיופי

מוזיאון אדיס אבבה נחשב למוזיאון הלאומי באתיופיה והוא אחד החשובים באפריקה כולה. המוזיאון נוסד בשנת 1955 בבית ששימש כמעונו הרשמי של ראש עיריית אדיס אבבה. בתחילת דרכו המוזיאון הוקם בכלל לשם הצגת פרטי לבוש טקסיים ומסורתיים של משפחת המלוכה האתיופית אך בשנת 1992 הוא עבר למשכנו החדש וכיום הוא מציג פריטים ארכאולוגיים רבים, יצירות אמנות ואוצרות לאומיים ב-3 יחידות שונות: שימור, תיעוד ומחקר וחללי תצוגה המתפרשים על פני 4 קומות.


  • מרתף המוזיאון מוקדש לארכיאולוגיה ופליאונתולוגיה.
  • בקומה הראשונה יש פריטים שמתוארכים עד לימי הביניים ופריטים מלכותיים.
  • הקומה השניה מוקדשת ליצירות אמנות אתיופיות.
  • הקומה השלישית כוללת תצוגה אתנוגרפית ותרבותית של השבטים השונים בתאיופיה.

מלונות מומלצים בקרבת המוזיאון

"lucy in the sky"

המוזיאון מפורסם הודות לאישה אחת בשם לוסי. אישה בגובה מטר ובמשקל של כ-30 ק"ג שחייתה במדבר דנקיל לפני כ-3 מיליון שנה. לוסי נחשבת לאחת הדוגמאות הקדומות ביותר של האדם המודרני ונחשבת לשלד האנושי הקדום בעולם. עקב פערי הגובה המשמעותיים באותה תקופה בין גברים לנשים נקבע שהשלד הוא נשי ולא גברי. לוסי שייכת לשלב האבולוציוני "Australopithecus afarensis", מה שאומר שהיא אמנם הלכה על שתיים אך מוחה ושינייה דמו לאלו של קוף.

אגב, שמה של לוסי ניתן לה כי בעת הימצאה ב-1974 התנגן ברקע השיר "lucy in the sky" של החיפושיות. באתיופיה בכלל קוראים לה דינקנש (Dinknesh) שמשמעה באמהרית: את מדהימה.


תכנון טיולים באנר

בטח תרצו לדעת שבמוזיאון אמנם יש פסל של לוסי וסרטים אודותיה, אך השלד שמוצג הוא רק העתק מפלסטיק. לוסי האמיתית נעולה בכספת. לוסי נחשבת לנכס אתיופי לאומי ובמשך כ-30 שנים היא לא יצאה את גבולות אתיופיה כי שרידיה הם מוקד המשיכה הראשי של המוזיאון וגם היה חשש שלוסי תיפגע ממסעה ברחבי העולם. עוד על לוסי תוכלו לקרוא כאן.

airalo ad

סאלם

כיום מוצגת במקום גם סאלם, ילדה בת שלוש שכמו לוסי משתייכת לשלב האבולוציוני אוסטרלופיקטוס אפרזיס ושכמוה, גם היא התגלתה במדבר דנקיל. סאלם נמצאה בשנים 2000-2004 והיא שלד הילד העתיק בעולם כי גילה דומה לזה של לוסי – כ-3 מיליון שנה. ולא, לוסי אינה אמה של סאלם כי סאלם מבוגרת מלוסי בכ-120,000 שנה. הבדל נוסף בין השתיים הוא סיבת מותן: בניגוד ללוסי שסיבת מותה אינה ידועה, סאלם כנראה נפטרה כתוצאה משיטפון פתאומי במדבר.

מלונות מומלצים בקרבת המוזיאון

מיקום, שעות פתיחה ועוד מידע שימושי על מוזיאון אדיס אבבה


הכניסה למוזיאון כרוכה בתשלום, אך ניתן לסייר במקום באמצעות סיור מודרך באנגלית בחינם. עם זאת, המדריכים ישמחו לקבל טיפ עבור עבודתם.

טלפון: 251111117150+

שעות פתיחה: כל יום מ-08:30-17:30

מזכרות מאתיופיה תוכלו לרכוש כאן