הפארק הלאומי מאגו – Mago National Park

בני שבט המורסי - הפארק הלאומי מאגו

בני שבט המורסי – הפארק הלאומי מאגו


הפארק הלאומי מאגו (Mago National Park) שבמערב אתיופיה ממוקם צפונית להר מאגו ונפרש על פני 2612 קמ"ר. הפארק נמצא 782 ק"מ דרומית לאדיס אבבה לגדתו המזרחית של נהר האומו. מולו, בעבר השני של הנהר, שוכן הפארק הלאומי אומו.

הפארק הלאומי מאגו הוכרז ב-1979 במטרה לשמר את האוכלוסיות הגדולות של חיות הבר באזור, כך שהוא אחד הפארקים הלאומיים החדשים באתיופיה. הפארק מחולק לשניים על ידי נהר Tama. חלקו המערבי נקרא שמורת הטבע Tama וחלקו הדרומי הוא אזור ציד מבוקר בשם Murle שכולל את אגם Dipa בגדתו השמאלית של נהר האומו.


תכנון טיולים באנר

בתוך הפארק חיים בני שבט המורסי. אפשר לומר שזה השבט הכי מקושט והכי מיופייף שיש באתיופיה.

airalo ad
נער - שבט המורסי

נער – שבט המורסי

טבע פראי – 300 מיני ציפורים ואפס תשתיות של תיירות

הפארק כולל בעיקר סוואנה עם כמה אזורים מיוערים סביב הנהרות ומעט שטחי מרעה (פחות מ-10%). למעלה מ-80 מינים של בעלי חיים מוצאים בפארק את ביתם הקבוע, למשל יונקים כמו תאו, חזירי יבלות, ג'ירפות (כמעט שנעלמו משטח הפארק), פילים, ואפילו אריות (נדיר), נמרים וזברות.

כמו כן, בפארק נמנו כ-300 מינים של ציפורים כמו עורבים, זרזירים, שלדגים ועוד מהן 6 מינים אנדמיים למקום. אמנם הפארק נחשב כמקום הטוב ביותר באתיופיה לצפות בחיות בר, אבל עקב היערות הצפופים ודרכי הגישה הלא סלולות אל ובתוך הפארק – הוא פחות מפותח מבחינת תיירות.

שבטים פראיים

למעשה, האטרקציה הגדולה בפארק היא לא חיות הבר אלא השבטים שמתגוררים בתחומו. בפארק זה מתגוררים שבטים רבים וביניהם Aari, באנה, בונגוסו, האמר, קארו, Kwegu, Male  ובעיקר שבט המורסי בצפון הפארק שמאופיין בפירסינג ובדסקיות החימר שהם נוהגים לחבר אל שפתותיהם.

יש לנו כמה עצות בשבילכם

  • אל תחסכו בתשלום עבור צילומים. כיום זוהי הפרנסה העיקרית של אנשי המקום.
  • רצוי בעיקר לצלם מבוגרים משתי סיבות: הילדים נושרים מבי"ס כי הבינו שיש כסף בדוגמנות והם משתמשים בכסף כדי לקנות אלכוהול.
  • אל תחסכו גם בתשלום עבור שומר עם נשק.
  • היזהרו מקופים שחוטפים חפצים מתיירים. הנה עוד סיבה טובה לשכור את שירותיו של שומר עם נשק.
  • שיכרו רכב כי לא קל להגיע אליו בדרכים אחרות. בדרך תעברו 34 ק"מ אם תגיעו מהעיירה הסמוכה ג'ינקה ויש עוד כ-200 ק"מ של שבילים בתוך הפארק עצמו.
  • הגיעו למקום לפני מרץ או בין יוני לאוגוסט מסיבה אחת – בשאר חודשי השנה הדרכים בפארק בלתי-עבירות עקב המשקעים וממוצע הטמפרטורות יורד ל-14 מעלות.

כאן תמצאו מזכרות מהפארק הלאומי מאגו

לינה באיזור הפארק הלאומי מאגו

יש מספר לודג'ים בגבולות הפארק הלאומי בהם תוכלו ללון, אבל הטוב מכולם הוא Buska Lodge שנמצא במרחק 150 ק"מ מהפארק. בעיירה ג'ינקה יש מלון די טוב והוא נמצא רק כחצי שעה נסיעה מהפארק בדרכי עפר (34 ק"מ). בנוסף תוכלו ללון גם ב: