דודולה, Dodola – עיר הבחירה

דודולה היא עיר מחוז בדרום-מערב אתיופיה ובה מתגוררים כ-25,000 איש. העיר נמצאת כ-400 ק"מ מאדיס אבבה (כ-5 שעות נסיעה) והיא משמשת כבסיס לטיולים באזור.


חיי הכפר סביבות דודולה

חיי הכפר סביבות דודולה

לפניכם מסלול מומלץ של 6-8 ימים שכולו נתון לבחירתכם. למעשה, אתם יכולים לבחור את אופן הטיול (מעגלי או רגיל) ואת אופן ההתניידות (ברגל, באופניים או רכיבה על סוסים) אבל דבר אחד ודאי – כל הטיולים מתחילים ב- Changaiti שנמצאת 10 ק"מ מדודולה. ניתן להגיע ל- Changaiti באמצעות רכב שכור (עדיף 4X4) או באמצעות רכיבה על סוסים (4-5 שעות של רכיבה).


תכנון טיולים באנר

יוצאים לדרך…

יום 1: מ- Changaiti לאתר הקמפינג Wahoro לאורך נהר Lensho כולל התרשמות מתצורות הסלע ב-Wahoro.

אורך המסלול הוא כ-18 ק"מ, כך שלבוחרים בהליכה המסלול ייקח כיום שלם, מהרוכבים על אופניים הוא יצריך כ-6 שעות ומהרוכבים על סוסים הוא יצריך 3-4 שעות.

airalo ad

יום 2: מ-Wahoro ל-Angafo דרך 14 ק"מ של יערות וחורש של שיח אברש.

אמנם המסלול משתרע על 10 ק"מ, אך הוא נמשך 5 שעות הן בהליכה, הן ברכיבה על אופניים והן ברכיבה על סוסים הודות לטיפוס לגובה (3713 מטר מעל פני הים) ולקוצי ענק שתפגשו בדרך.

יום 3: מ-Angafo ל-Adele דרך יערות, שדות של חבצלות ומערות.

המסלול הוא באורך 9 ק"מ אך ייקח כ-4 שעות הליכה או רכיבה (על אופניים או סוסים), כי אי אפשר שלא לעצור ולהתרשם מהנוף של הרי הגעש Mount Kaka (יותר מ-4 ק"מ מעל פני הים) ו-Mount Honkolo (קצת פחות מ-4 ק"מ מעל פני הים).

יום 4: מ- Adele ל-Mololicho בדרך ארוכה (18 ק"מ) שכוללת עמקים ורכסים שצופים על מאגר המים Wabe Shebele.

המסלול רצוף חבצלות כך שהוא חוויה לכל החושים. להולכים ברגל השלמת המסלול תיקח יום שלם, אך לרוכבים על סוסים ואופניים הדרך תצריך 5-6 שעות.

יום 5: מ-Mololicho ל-Duro.

זהו יום הטיול הארוך ביותר והוא כולל הליכה לאורך 18 ק"מ ( או 6-7 שעות רכיבה על סוסים או אופניים).

לבחור עד הסוף

הטיול לא מסתיים כאן אלא להפך – פה מתחילה הבחירה האמיתית לגבי המקום שבו יסתיים הטיול. האפשרויות שעומדות לרשותכם הן כדלקמן:

אפשרות ראשונה

לרכב על סוסים מ-Duro לפארק הרי באלה, אך יש לתאם זאת מראש עם הנהלת הפארק. המעוניינים בכך צריכים לקחת בחשבון שרכיבה זו תצריך יומיים.

  • ביום הראשון רכיבה של 4-5 שעות ל-Adaba
  • ביום השני רכיבה של 3-4 שעות דרך Gaysay Valley למנהלת פארק הרי באלה בדינשו.

אפשרות שנייה

היא לוותר על פארק הרי באלה (לא מומלץ אבל אפשרי) וללכת ברגל לאדאבה במשך כ-5 שעות (20 ק"מ). משם ניתן לקחת אוטובוס בחזרה לדודולה, כך שהטרק הופך למעגלי.

אפשרות שלישית

ללכת ברגל מ- Duro ל- Bucha Raya ומשם לנסוע לאוואסה, העיר שמשמשת שער הכניסה לדרום אתיופיה.

אנחנו בטוחים שבכל טיול שתבחרו תעשו את הבחירה הנכונה ושתיהנו מחוויה בלתי נשכחת. אמנם רוב הטיולים המאורגנים לא מגיעים לדודולה, אבל אנחנו חושבים שאסור לוותר עליה ולו רק בשל העובדה שהיא מאפשרת לכם לבחור. ובינינו – למרות הקושי כדאי לזכור את מה שכבר אמרו חכמים – "אין קיצורי דרך למקומות שאליהם כדאי להגיע".