מוזיאון הדואר הלאומי של אתיופיה

ההיסטוריה של הדואר באתיופיה היא ייחודית כי שירות הדואר החל לפעול בשנת 1894 בצו ממלכתי אך רק בשנת 1908 אתיופיה הפכה להיות חברה באיחוד הדואר העולמי Universal Postal Union. בשנה זו אמנם החלה אתיופיה לייצר בולים וחותמות דואר משל עצמה אבל רק ב-1936 הוקמו בה סניפי דואר.


בולים משנת 1929 - מוזיאון הדואר הלאומי של אתיופיה
בולים משנת 1929 – מוזיאון הדואר הלאומי של אתיופיה

מוזיאון הדואר הלאומי

מוזיאון הדואר הלאומי (National Postal Museum), נמצא בקומת הקרקע של בית הדואר המרכזי באדיס אבבה ברחוב צ'רצי'ל. מאז הקמתו המוזיאון רכש אוספים גדולים של מוצרי בולאות שמשקפים את החיים הכלכליים, הפוליטיים, החברתיים והתרבותיים של אתיופיה מאז 1894, השנה בה התחיל לפעול שירות הדואר באתיופיה.

כיום המוזיאון מתהדר באוסף הגדול ביותר במדינה בתחום ומציג מוצרים שונים בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים, למשל חותמות, בולים ועוד. המוזיאון מציג את כל הבולים שיצאו באתיופיה מאז ומעולם (יותר מ-4000 כי באתיופיה מונפקים כ-20-30 בולים חדשים בשנה), מבחר של חותמות מהעולם, דוגמאות של גרפיקה מקורית והדפסות נדירות, למשל גיליון המזכרת הראשון בעולם שהונפק לכבוד הקיסר מלניק השני בתאריך 24.11.1894.


תכנון טיולים באנר

מלונות מומלצים באדיס אבבה

אספנות בולים

שימו לב כי באתיופיה לא לוקחים בחשבון אספני בולים מסיבה אחת. הם מתמקדים בשירות דואר מהיר ולא במכירת בולים לאספנים. עם זאת, כל הבולים האתיופים מייצגים קשר כלשהו לחיים ולאנשים של המדינה, למשל דיוקנאות של אנשים חיים שתרמו תרומה משמעותית כלשהי, טקס הקפה האתיופי, שנת המאה להולדת הקיסר מלניק ה-2 , תלבושות לאומיות ועוד.

airalo ad

ביקור במוזיאון הדואר הלאומי