המוזיאון האתנוגרפי באדיס אבבה

המוזיאון האתנוגרפי IES שבאדיס אבבה נחשב לאחד המוזיאונים העשירים והחשובים באתיופיה בפרט ובאפריקה בכלל. בניין המוזיאון שימש כעבר כארמון הקיסר היילה סלאסי וכיום כולל את המוזיאון, משרדי האוניברסיטה, ספריה ותצוגת קבע על ההיסטוריה של המבנה כחלק מהקמפוס המרכזי של אוניברסיטת אדיס אבבה.


כלי נגינה אתיופי עתיק - המוזיאון האתנוגרפי אדיס אבבה

כלי נגינה אתיופי עתיק – המוזיאון האתנוגרפי אדיס אבבה

המוזיאון היה המוזיאון הראשון שהוקם באתיופיה אבל עם השנים הוא פוצל לשניים. האוסף הזואולוגי התפתח למוזיאון הטבע והאוספים האתנוגרפיים היוו את הבסיס למוזיאון האתנוגרפי. הבניין עצמו רווי במשמעות, למשל שערי הכניסה לארמון מעוטרים במגני דוד שמסמלים את הקשר האתיופי ליהדות, כי האתיופים משוכנעים עד היום שהם הצאצאים של המלך שלמה ומלכת שבא.


תכנון טיולים באנר

מלונות מומלצים באדיס אבבה

מזכרות מאתיופיה

מה תמצאו במוזיאון האתנוגרפי?

בקומה הראשונה מוצגת תערוכה אתנוגרפית שכוללת חפצים ומעשי אומנות של הקבוצות האתניות השונות במדינה, למשל בתים, בדים, מיתוסים אתיופיים ועוד שמסודרים לפי מעגל החיים ולא לפי פריסה גאוגרפית כמקובל. קומה זו כוללת גם תערוכת מטבעות ואת חדרי השינה והרחצה הצנועים של הקיסר, כולל ריהוט, בגדים ומתנות שניתנו לקיסר ע"י ראשי מדינות שונות. ואגב, החור במראת חדר הרחצה אמיתי לגמרי ונוצר מכדור שנורה במהלך ההפיכה בשנת 1960.

airalo ad
פנים המוזיאון האתנוגרפי

פנים המוזיאון האתנוגרפי

במבואה בין הקומות מוצגים בולים אתיופים וציורים היסטוריים והקומה השנייה מוקדשת לאמנות, בעיקר מוזיקה ודת. במקום מוצגים כלי נגינה מסורתיים ואוסף של תשמישי קדושה וחפצים דתיים מהמאות 13-20. אוסף האיקונות הדתיים שמוצג במקום נחשב לגדול מסוגו בעולם.

זהו המוזיאון המקיף ביותר באתיופיה (יותר מ-13,000 פריטים) מבחינה דתית ותרבותית כך שהוא פשוט חובה לכל מי שמבקר באדיס אבבה. המוזיאון מציג את התרבות האתיופית על גווניה השונים ועל האופנים השונים שבהם היא התפתחה. אמנם הכניסה בתשלום שהוא יחסית גבוה באתיופיה, אבל הביקור שווה כל ביר ומתאים גם לאלו שאינם חובבי מוזיאונים. אם יש מוזיאון אחד שבו חייבים לבקר באתיופיה – זה המוזיאון הזה. יתרה מכך, אם אתם יכולים, אנחנו ממליצים לבקר במוזיאון פעמיים. פעם אחת בתחילת ביקורכם באתיופיה ופעם אחת בסיומו כי דברים שרואים אחרי הטיול באתיופיה לא רואים לפניו…

לינה באדיס אבבה

אנחנו ממליצים לסיים את הביקור בגנים הסמוכים ולהתרשם מהאנדרטה בת 13 המדרגות שבמרומה אריה. כל מדרגה מסמלת שנה של שלטון איטלקי במדינה והאריה מסמל את המלוכה האתיופית.

המלצה אחרונה – אל תשאלו איפה המוזיאון האתנוגרפי אלא איפה הארמון הישן של הקיסר. פשוט רוב האנשים באתיופיה לא יודעים על קיומו של המוזיאון, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל יודעים איפה היה הארמון של הקיסר.

איך מגיעים?

  • שעות פתיחה: שני – שישי 08:00 עד 17:00, שבת וראשון מ- 09:00 עד 17:00.
  • כתובת: Addis Ababa University Sidist Kilo Campus
  • טלפון: 251111239739+