הפארק הלאומי אוואש – Awash National Park

הפארק הלאומי אוואש נמצא במזרח אתיופיה והוא משתרע על 756 קמ"ר בגובה 900 מטר מעל פני הים. הפארק נמצא מערבית וצפונית לנהר אוואש בדרך למדבר דנקיל והוא אחד היפים והמעניינים באתיופיה. הפארק הוקם ב-1966 כדי להגן על מין של זברה מקומית מסכנת הכחדה אבל כיום הוא הרבה יותר מכך. הפארק נחשב לאחד הפארקים הפופולאריים במדינה והוא אחד המקומות הטובים באתיופיה לצפייה בחיות בר בסביבתם הטבעית.


קוף על סלע - הפארק הלאומי אוואש

קוף על סלע – הפארק הלאומי אוואש

הפארק הלאומי אוואש מחולק לשני חלקים

דרום הפארק

דרום הפארק כולל מכתשים, יערות צוקים ומפלים מסביב להר הגעש הכבוי Fantelle (כ-2000 מטר מעל פני הים) ושאריות לבה מההתפרצות האחרונה של ההר ב-1820. דרום הפארק (בעיקר גדות הנהר ואזור ימת בסקה) משמש כמקום אידיאלי לצפייה בחיות בר כמו 46 מיני יונקים (ראמים, קופים, קרקלים, זברות, נמרים ועוד)  ו-300 מינים של ציפורים. למעשה, המומחים טוענים שבפארק יש כ-400 מינים של בעלי חיים, מהם 5 מינים אנדמיים שנמצאים בסכנת הכחדה.


תכנון טיולים באנר
מפלים בפארק

מפלים בפארק

airalo ad

צפון הפארק

צפון פארק אוואשה כולל את נווה המדבר Filwoha שבו יש סוואנה, בריכות נקיות ומעיינות מים חמים, אבל היזהרו – גם בבריכות שנחשבות לקרות יחסית המים מגיעים ל-36 מעלות צלזיוס וייתכן שתהיה לכם חברה כמו תנינים והיפופוטמים שאף הם אוהבים לרחוץ במקום. באזור זה מומלץ לטייל באמצעות רכב שכור מסוג 4X4 כי הדרכים בו לא סלולות. לכאורה צפון הפארק נחשב לפחות אטרקטיבי אך  אם אתם מתכננים טיול של מספר ימים בפארק  אל תוותרו עליו כי זהו המקום היחידי בפארק שבו ניתן ללון בחדרי אירוח מודרניים יחסית.

טיולים רגליים, צפרות ורפטינג

בדרום הפארק הלאומי אוואש ניתן לעשות טרקים הודות לשבילי הליכה רבים ברמת תחזוקה גבוהה. כמו כן באזור זה ניתן לבצע בפארק רפטינג לאורך 28 קילומטר במשך יום או יומיים, תלוי בגובה המים. הרפטינג בפארק מתחיל במפלי אוואש ומסתיים בחוף. שימו לב – מימי הנהר מפעילים מערכת הידרואלקטרית בהתאם לכמות הזרימה בו, ולכן יש להתאים את עיתוי הרפטינג לשני פרמטרים: מצד אחד שיהיו מספיק מים בנהר, אך מצד שני שלא יהיו יותר מדי מים כי אז המים מוסטים. צפון הפארק ליד אזור הקמפינג משמש כיעד צפרות לצפייה בנשרים, יענים, בזים ועוד.

לינה ברחבי בפארק הלאומי אוואש

מומלץ ללון בלודג' AwashFalls באזור המעיינות החמים שבצפון הפארק. יש בו מסעדה, בונגלו מסורתיים לאירוח ואפשרות לקמפינג. הודות לשקט במקום אולי גם לכם יזדמן לשמוע את נהמות האריות לאחר רדת החשיכה, אבל רוב הסיכויים שתתקלו דווקא בבבונים שלמרות ביישנותם קופצים מדי פעם לביקור במקום. בכל מקרה, בלודג' יש שומר שמפטרל כל לילה ומונע היתקלויות לא רצויות עם חיות הפארק. המעוניינים באירוח מסורתי וזול יותר יוכלו ללון בכפר אוואש מצפון לפארק או ב-Metehara. למקומות לינה מומלצים באיזור – לחצו כאן.

האוכלוסייה המקומית בפארק

למרגלות הר הגעש הכבוי Fantelle נמצאו שרידי ישובים שמתוארכים למאה ה-16. כיום מקום היישוב הקרוב ביותר לפארק הוא העיירה Metehara שמהווה את נתיב הכניסה לפארק. תושבי האזור משתייכים לשבט קיריו שהוא חלק משבט האורומו. אנשי השבט מונים כ-10,000 איש והם מקדשים את המעיינות החמים שבצפון הפארק. ההמלצה שלנו: להגיע לעיירה Metehara ביום שלישי שהוא יום השוק וליהנות מאוירה אותנטית ומרכישת מזכרות אותנטיות.

איך מגיעים לפארק?

  • ברכב – הפארק מרוחק כ-200 ק"מ מאדיס אבבה. (כ-5 שעות נסיעה ברכב שכור לאורך כביש מספר 1).
  • באוטובוס – יש שירות מיניבוסים מהכפר אוואש לשער הכניסה לפארק, אך הוא אינו סדיר.