כנסיית ביתא מרים

כנסיית ביתא מרים

כנסיית ביתא מרים


כנסיית Ta'eka Negest Ba'eta Lemaria נמצאת דרומית לארמון הקיסר באדיס אבבה. הכנסייה נבנתה בשנת 1911 ע"י הקיסרית זאודיתו (Zewditu) בסגנון אירופאי ניאו-בארוקי כדי לשמש כמאוזליאום על קברו של הקיסר מלניק השני, אביה של הקיסרית. אבל היא למעשה הרבה יותר מזה.

יפה מבפנים ויפה מבחוץ

מבחוץ לכנסייה 4 קשתות, אריות מגולפים ששומרים על הכניסה והיא כוללת כיפה מרכזית ו-4 כיפות קטנות. כמו כן, הכנסייה ידועה ביופי הססגוני של חלקה הפנימי ובציורי הקיר שלה שמתארים את ההיסטוריה האתיופית. בנוסף, בכנסייה יש ציורים עתיקים שהועברו למקום ממנזר דברה ליבאנוס (Debra Libanos) לאחר שנהרס ע"י האיטלקים.


תכנון טיולים באנר

במתחם הכנסייה ניתן למצוא כיום כנסיות נוספות, למשל כנסיית Seel Bet Kidane Meheret שנבנתה ב-1889 ע"י הקיסר מלניק השני ורעייתו טאיטו במטרה אחת – לערוך טקסים דתיים בלילה.

airalo ad

רק שימו לב – במקום זה כמו במקומות אחרים באתיופיה נמכרים "מים קדושים" שהם למעשה מי גשמים. וגם פה יש מדריכי תיירים מטעם עצמם שיציעו לכם הדרכה שממש אפשר בלעדיה.

מלונות מומלצים ליד הכנסייה ובאדיס אבבה רבתי

מלניק השני לא לבד

מלניק ה-2 לא לבד וכיום הכנסיה כוללת מאוזוליאום תת-קרקעי שבו קבורים גדולי האומה האתיופית: הקיסרית זאודיתו (Zewditu), אימה הקיסרית טאיטו (Taitu), הנסיכה טסהאי, בתו של הקיסר היילה סילאסי (Tsehai Haile Selassie) והפטריארך האתיופי אבונה מתיאס שהכתיר את מלניק השני.

בעבר הכנסייה כללה קבר נוסף – קברו של הקיסר היילה סילאסי עד שהועבר לקבורה בקתדרלת סילאסי. בנוסף, הכנסייה עברה שנויים רבים לאורך השנים, למשל בשנת 1927 נוסף בצד ימין שלה מבנה גדול עם אלמנטים בסגנון אקלקטי.

הכנסייה פתוחה כל יום מ-07:00-12:00 ומ-13:00- 17:00 והיא כרוכה בתשלום.