מרכז מידע על אתיופיה

מרכז מידעמרכז מידע עם כל האינפורמציה לה תזדקקו על אתיופיה

בעמוד מרכז מידע זה תוכלו למצוא את כל המידע החשוב לפני יציאה לאתיופיה. אם מצאתם שחסר לכם מידע חיוני נוסף אל תהססו לפנות אלינו.


באופן כללי, עמוד מרכז מידע זה מרכז את המידע הנוגע למזג האויר באתיופיה. עונת התיירות ועוד. השגרירות הישראלית שמטפלת בנוסעים לאתיופיה נמצאת בעיר הבירה אדיס אבבה. בעמוד מספרי חירום יש מידע על כך. בנוסף, בכל רחבי אתיופיה יש שדות תעופה. הפירוט נמצא בעמוד המתאים.

מרכז מידע – אתיופיה – מתוך ויקיפדיה

הרפובליקה הדמוקרטית הפדרלית של אתיופיה (באמהרית: የኢትዮጵያ ፌዴራላዊ ዲሞክራሲያዊ ሪፐብሊክ) היא מדינה בקרן אפריקה שבמזרח אפריקה. אתיופיה גובלת בצפון באריתריאה, בסודאן ובדרום סודאן במערב, בקניה בדרום, בסומליה במזרח ובג'יבוטי בצפון-מזרח. אתיופיה היום היא איחוד של שש מדינות לאומיות, שלוש מדינות מולטי-אתניות ושתי ערים עצמאיות. "הפדרציה האתיופית", כך מכונה המדינה בחוקתה, מוגדרת כפדרציה דמוקרטית רב-לאומית שצורת שלטונה רפובליקה.

אתיופיה היא ארץ בעלת היסטוריה רצופה עתיקה ביותר. המדינה המודרנית היא למעשה המשכה של האימפריה האתיופית, שהיא עצמה מקורה בקיסרות אקסום. זו, על פי המסורת, התפתחה ממלכות שבא אשר קמה בשנת 1978 לפנה"ס. הנצרות הוכרזה כדת המדינה בשנת 325 לספירה, וכך הפכה אתיופיה למדינה השנייה ולאימפריה הראשונה שקיבלה את הנצרות. האסלאם הגיע לאזור במאה השביעית. בתחילת ימי הביניים הפכה אתיופיה לאחת מהאימפריות החזקות בתבל ובסופם החלה הידרדרות. במהלך העת החדשה גובשו גבולות חדשים ונרחבים יותר למדינה, אך מאפייניה המדיניים ותשתיתה התרבותית הוסיפו לינוק במישרין מרצף היסטורי, שראשיתו בתקופה האקסומית. שמה הקודם של אתיופיה נקרא חבש.

אתיופיה מנהלת מחד מדיניות עצמאית מיבשת אפריקה ומהמזרח התיכון, ומאידך משמשת מובילה במספר תחומים ביבשת. היא הפכה לחברה בחבר הלאומים בשנת 1923. חתמה על הצהרת האומות המאוחדות ב-1942, והייתה אחת מ-51 המדינות המייסדות של הארגון. עקב כך קיבלה בכורה ביבשת וזכתה לארח את מרכז האו"ם באפריקה. אתיופיה היא גם אחת ממייסדות האיחוד האפריקאי ומזכירות הארגון שוכנת בבירתה, אדיס אבבה.


תכנון טיולים באנר