תחזית מזג האוויר באתיופיה הצפויה להיום, לשבוע הקרוב ומדי חודש

אתיופיה, הממוקמת בקרן אפריקה, מתהדרת במגוון רחב של אזורי אקלים בשל הטופוגרפיה המגוונת שלה. במדינה יש אקלים טרופי אך הטמפרטורות משתנות מאוד בהתאם לגובה. הרמות מתונות יחסית עם טמפרטורות ממוצעות שנעות בין 16-20 מעלות צלזיוס לאורך כל השנה, בעוד שהשפלה חמה ויבשה עם טמפרטורות שמגיעות עד 50 מעלות צלזיוס(!).


באתיופיה יש 2 עונות עיקריות, עונה יבשה הנמשכת מאוקטובר עד מאי ועונה רטובה מיוני עד ספטמבר. במהלך העונה היבשה, המדינה נהנית משמיים בהירים ולחות נמוכה, בעוד שהעונה הרטובה מביאה לגשמים כבדים, בעיקר באזורי הדרום והמזרח.

האקלים המגוון של אתיופיה הוביל למגוון עשיר של חי וצומח, מה שהופך אותה ליעד פופולרי לתיירות אקולוגית. יתרה מכך, ההיסטוריה והתרבות העשירה של אתיופיה, יחד עם הנופים המדהימים והאירוח החמים שלה, ממשיכים למשוך מבקרים מרחבי העולם, למרות אתגרי מזג האוויר שיש מדי פעם.


תכנון טיולים באנר
מזג האוויר באתיופיה

אתיופיה מציגה שונות אקלימית רבה, אך רבים מהאטרקציות התיירותיות והפארקים הפופולריים ממוקמים באזורים הגבוהים המרכזיים והצפוניים, שחווים אקלים ממוזג. יש עונה רטובה ויבשה ברורה ורוב הגשמים יורד בין מאי לספטמבר. שאר חלקי הארץ שונים: המערב הטרופי לח וחם, הדרום הצחיח יבש וחם, ועמק הבקע ממוזג עד חם ורטוב עונתית.

airalo ad

אדיס אבבה (2,400 מטר/7,874 רגל) ממוקמת באזור הגבוה המרכזי והאקלים שלה דומה לפארק הפופולרי ביותר במדינה, Simien Mountains NP. בהרי בייל NP בדרום אתיופיה יש שתי עונות גשם: 'גשמים קצרים' מאפריל עד מאי ו'גשמים ארוכים' מאוגוסט עד אוקטובר. הפארקים הלאומיים Awash, Nechisar, Abijatta-Shalla ואגם Ziway ממוקמים כולם בעמק השבר (בסביבות 1,500 מ'/4,920 רגל) והטמפרטורות חמות בכמה מעלות (הטמפרטורות יורדות בכ-6 מעלות צלזיוס עבור כל 1,000 מ' שאתה מטפס, או 3.5 מעלות פרנהייט לכל 1,000 רגל).

מזג האויר באתיופיה בעונה היבשה

מזג האויר באתיופיה באוקטובר ונובמבר

זוהי תחילתה של העונה היבשה באתיופיה. יורדים גשמים מדי פעם, אבל לא ברמה שזה מפריע לטיולים. הנוף נראה רענן וירוק בחודשים אלה.

מזג האויר באתיופיה בדצמבר, ינואר ופברואר

עם סיום עונת הגשמים, כעת הכל מתייבש והאוויר מלא אבק. למרות שאפשר לנסוע ולטייל באתיופיה די בנוחות, הנוף נראה קצת חום ויבש. סוג של מדברי.

מזג האויר באתיופיה במרץ ואפריל

הגשמים הראשונים מביאים איתם תחושה נעימה יותר והאבק שוקע אט אט. הגשם לא אמור להפריע לטיול אבל כדאי לקחת ציוד עמיד למים כמו פונצ'ו, כיסויים לתרמילים וכובע מתאים לגשם.

מזג האויר באתיופיה בעונה הרטובה

באופן כללי, בעונה הרטובה יש גשמים לאורך כל הזמן עד שביולי ואוגוסט הם מתחזקים מאוד. ציוד עמיד למים הוא לא המלצה אלא חובה. הטמפרטורות בשעות היום הן סבירות אבל בלילה קריר.

מזג האויר באתיופיה במאי ויוני

חודשים אלה מבשרים את תחילת עונת הגשמים. יורד גשם באופן קבוע אך הגשמים בדרך כלל לא נמשכים זמן רב.

מזג האויר באתיופיה ביולי ואוגוסט

אלו הם חודשי השיא של העונה הרטובה. יורד גשם רב והחודשים הללו לא מתאימים כל כך לטיולים. גשם זלעפות עלול להפריע לפעילויות וכבישים מסוימים עשויים לא נוחים למעבר ואולי אפילו חלקם ייחסמו.

מזג האויר באתיופיה בספטמבר

זה חודש מקסים ומאוד מתאים לטיולים. עדיין יורדים מעט גשמים, אך הרבה פחות מיולי ואוגוסט. הכל נראה ירוק והגבעות ממתחילות להתכסות בפרחי בר. השמיים נקיים והאוויר צלול.