דירה דאווה – Dire Dawa

דוכן בשוק - דירה דאווה

דוכן בשוק – דירה דאווה


דירה דאווה במזרח אתיופיה היא העיר הרביעית בגודלה באתיופיה וביתם של כ-400,000 איש, רובם מוסלמים משבט אורומו. העיר נוסדה בשנת 1902 בסגנון אדריכלי ובעיצוב שהושפע מהערבים, הצרפתים, האיטלקים והיוונים. בעיר יש רחובות מוצלים בצורת שתי וערב וכיכרות רחבות. העיר מורכבת משני חלקים שמופרדים זה מזה באמצעות נחל האכזב Dechatu. יש בה שכונה בסגנון אירופאי בשם Kezira וחלק עתיק במזרח בשם Megala שמאוכלס במוסלמים, אבל דווקא סיפור הקמתה הוא ממש מיוחד.

רכבת יוצרת עיר

העיר נוסדה אך ורק בגלל קו הרכבת מאדיס אבבה לג'יבוטי. בתחילה קו הרכבת תוכנן לעבור בהרר שהיוותה את המרכז הכלכלי והפוליטי של האזור אך שיקולים גאוגרפיים מנעו זאת. הרר נמצאת בגובה של 1900 מטר מעל פני הים ואילו מסילת הרכבת עוברת במישור (שגובהו רק 1700 מטר מעל פני הים) 40 ק"מ מהעיר. הבדלי הגבהים אינם הבעיה אלא רכס הרי אחמר (בגובה 2200 מטר מעל פני הים) שמפריד ביניהם. קיסר אתיופיה דאז מלניק השני החליט להקים במישור עיר בשם "הרר החדשה" או באמהרית "אדיס הרר", אבל, כדי לא להתבלבל קראו המהנדסים לעיר דירה דאווה (בעברית – מישור ריק) כשמו של כפר שכן והשאר היסטוריה.


תכנון טיולים באנר

שכונת Kezira

זה החלק המודרני של העיר שהוקם ע"י המהנדסים שבנו את קו הרכבת המקומי. בשכונה זו נמצאת תחנת הרכבת, חנויות, סדנאות של אמנים, בתים , משרדים ומבנים מודרנים אחרים. אספקת המים לשכונה מגיעה משני מעיינות טבעיים בקרבת מקום שמעניקים לה אופי ייחודי. בשכונה כמה מסגדים גדולים, כולל המסגד האיטלקי שנבנה ע"י האיטלקים במהלך השנים שהם שלטו באתיופיה. אטרקציה נוספת היא הכנסייה הקתולית סיינט מיכאל שנבנתה לפני יותר מ-150 שנה.

airalo ad

האטרקציות העיקריות בעיר

מערות

באזור שפע של ציורי מערות פרהיסטוריים שזכו להכרה בינלאומית ונחקרו רבות ב-75 השנים האחרונות.

ציורי מערות ליד דירה דאווה

ציורי מערות ליד דירה דאווה

מסילת הרכבת

כאמור, קו הרכבת שנבנה ב-1902 הוא הסיבה העיקרית לבנייתה של העיר. תחנת הרכבת היא אחד יעדי התיירות הפופולריים בעיר והיא מספקת למבקרים חוויה ייחודית באתר מעוצב בסגנון הצרפתי של המאה ה-19

השוק העירוני Kefira

שוק מסורתי שבו ניתן לראות אנשים בתלבושות ססגוניות ובתסרוקות מקומיות. נוכחותם של גמלים, חמורים ועגלות סוסים משרים במקום אווירה של ימי הביניים, אבל בשוק יש לא רק תרבות אלא גם מגוון עצום של מוצרים ובעיקר סחורות שמיובאות מג'יבוטי הסמוכה (400 ק"מ). השוק מוקף בבתים בסגנון ערבי הצבועים בגוונים שונים כך שהוא פשוט חוויה אחת גדולה וססגונית.

דוכן לממכר כלי בית בדירה דאווה

דוכן לממכר כלי בית בשוק של דירה דאווה

טיפים לטיול בדירה דאווה

לינה ובתי מלון בדירה דאווה

רוב המלונות והמסעדות הטובות נמצאים במרכז העיר ובהם תהנו ממגוון רחב של מאכלים מקומיים ובין לאומיים. אולי תתפלאו, אבל העיר נחשבת למקום הטוב ביותר באתיופיה ללזניה. גם המסעדות האתיופיות המקומיות הן באיכות גבוהה ומתמחות במאכלים מבשר גמלים ועיזים, למשל מנה מסורתית של בשר עיזים צלוי עם אורז.

קניות

היום הטוב ביותר לרכוש מזכרות ובגדים הוא שבת. חובבי הקפה ישמחו לדעת שבעיר יש 2 חנויות שמוכרות מותגי קפה מהראר. בשוק המקומי ליד הנהר מומלץ לרכוש תבלינים מסורתיים ופירות אפריקאיים.

בטיחות

דירה דאווה נחשבת למקום בטוח במיוחד ואין בה צורך במלווה. למעשה, אנשי העיר הם ידידותיים להפליא ויגרמו לכם להרגיש בבית. אם הם יזמינו אתכם לשבת איתם במעגל על שטיח וללעוס גאת – ראו זאת כמחמאה ונצלו זאת כהזדמנות ליהנות מארוחה ושתייה בחינם.

איך מגיעים אל דירה דאווה?


נמל התעופה המקומי Aba Tenna הוא השני בגודלו בכל אתיופיה. חברת אתיופיה אירליינס מפעילה שתי טיסות יומיות למקום.