הפארק הלאומי יאנגודי רסה – Yangudi Rassa National Park

זוג ערודים בתוך הפארק הלאומי יאנגודי רסה

זוג ערודים בתוך הפארק הלאומי יאנגודי רסה


הפארק הלאומי יאנגודי רסה משתרע על  4730 קמ”ר באזור עמק הריפט בדרום אתיופיה. הפארק נמצא כ-365 ק"מ מאדיס אבבה, בירת אתיופיה, באזור סמי מדברי, כלומר אזור שהטמפרטורה בו יכולה להגיע ל-40 מעלות בצל אבל הגשמים בו מעטים. אם כבר יש גשם אז הוא יורד לרוב בין אוקטובר-מרץ.

הפארק הוכרז בשנת 1977 בעיקר על מנת להגן על אוכלוסיית הערודים שנמצאת בסכנת הכחדה. בפארק בתי גידול שונים שכוללים יערות, ביצות, אגמים קטנים, נהרות יבשים, גבעות סלעיות, מדבריות וכרי דשא נרחבים.


תכנון טיולים באנר

עם זאת, המדבר החולי והיערות מהווים את רוב שטחי הפארק ומאכלסים 36 מינים של יונקים, בעיקר ראמים, איילות, צבאים, בבונים, ברדלסים ועוד. כמו כן, בפארק יותר מ-200 סוגים שונים של ציפורים בעיקר ציפורים נודדות מספטמבר עד ינואר.

airalo ad

אטרקציות עיקריות בפארק יאנגודי רסה

הפארק נחשב לאחד הפארקים היפים באפריקה כולה הודות לשילוב בין נופים מרהיבים ומגוונים לחיות בר. למגיעים לפארק מחכות 3 אטרקציות עיקריות.

  • צפרות ביער אוואש.
  • טיפוס על הר Yangudi בדרום הפארק (הר געש רדום בגובה 1383 מטר מעל פני הים עם מכתש ברדיוס 6 קמ"ר)
  • צפייה בחיות הבר במישור Hundufo

ואגב, אם ברצונכם לצפות בערוד שהביא להקמת הפארק היכונו לאכזבה. למרות המאמצים אוכלוסייתו באזור הפארק די נכחדה ואם תראו חמורים באזור סביר שאלו לרוב חמורי בית שקשה להבדיל בינם ובין הערוד. להגדלת סיכויי ההצלחה מומלץ להיעזר במדריך מקומי.

לא רק ערודים

אבל הפארק הוא לא רק חיות ובתי גידול אלא גם היסטוריה ואנתרופולוגיה. בסמוך למנהלת הפארק בGewane נמצא Herto Bouri, אתר אנתרופולוגי וארכיאולוגי שבו נמצאו העדויות הקדומות (2.5 מיליון שנה) ביותר ב-1997 לשימוש בכלים ע"י האדם.

גולת הכותרת של הממצאים במקום הם המאובנים העתיקים ביותר של בני אדם מסוג הומוספיינס, שני מבוגרים וילד שמבוגרים ב-40-160 אלף שנים מכל השרידים שנמצאו עד כה. בשלושת הגולגולת נשארו סימנים של חיתוך שנעשו ביד אנושית כחלק מהליך הקבורה ולא כחלק מקניבליזם.

לרכישת מזכרות וגלויות מאתיופיה – לחצו כאן

לינה בפארק

מותר לעשות קמפינג בתחומי הפארק אך נדרש לכך אישור מהנהלת הפארק. למתפנקים קיימים לודג'ים בעיירות Billen ו-Hertelle או בערים Gewane, Mille ו-Dupti.

מלונות נוספים (מעט רחוקים):

איך מגיעים לפארק הלאומי יאנגודי רסה?

מאדיס אבבה עולים על כביש מס' 1 (כביש Assab The Awash) לכיוון צפון מזרח (בישופטו ואוואש). כביש זה חוצה בהמשך את הפארק לאורכו.

https://www.youtube.com/watch?v=0cZYuBiVVYE&t=7s