בהר דר – Bahir Dar

רחוב בטבורה של בהר דר
רחוב בטבורה של בהר דר

בהר דר היא עיר בצפון אתיופיה שמלאה בניגודים. ראשית, משמעות הביטוי בהר דר באמהרית היא חוף הים אבל העיר נמצאת בגובה של 1830 מטר רחוק רחוק מעליו. העיר גם משמשת כבירת מחוז Amhara אבל יותר מזכירה את מיאמי בקנה מידה אפריקאי, שדרות רחבות עם עצי דקל, פיתוח עירוני מואץ והקפדה יתרה בתחומי אדריכלות הנוף. אנחנו חושבים שהעיר מבטאת בהצלחה את הפתגם "הפכים נמשכים" אבל זה לא רק אנחנו…


למעשה, באהאר דאר היא נקודת המוצא הפופולרית ביותר לטיולים באזור צפון אתיופיה, בעיקר באגם טאנה הסמוך לה ובמפלי הנילוס הכחול. כתוצאה מכך יש בעיר מלונות מודרניים רבים (בקנה מידה מערבי), בתי קפה, מרכזי קניות ומסעדות. לא סתם היא ידועה בשם הריביירה האתיופית ובתור אחת הערים הבטוחות במדינה.

בהר דר – המולדת של השפה האמהרית

לפני שאתם מגיעים לעיר כדי שתדעו עליה כמה פרטים היסטוריים. העיר הוקמה במאה ה-16 או ה-17 ואוכלסה בתחילה ע"י בני שבט ה-Weyto, שבט שכמעט נכחד עקב היותו מנודה חברתית. כיום בהר דר היא העיר השלישית בגודלה באתיופיה ורוב אוכלוסיית העיר משתייכת לשבט Amhara, שבט נוצרי אורתודוכסי שנחשב לשני בגודלו באתיופיה מבחינה אתנית וגאוגרפית. לכן מאמינים חוקרים רבים שבהר דר היא העיר שבה נולדה השפה האמהרית.


תכנון טיולים באנר

*מלונות מומלצים בבהר דאר*

אטרקציות בבהר דר

  • כנסיית הקדוש סנט ג'ורג' עם ציורי קיר שמבטאים את נצחונו בקרב.
  • ארמונות הקיץ של הקיסר היילה סילאסי. האגדה מספרת שהקיסר כה אהב את באהאר דאר עד ששקל להכריז עליה כבירת אתיופיה.
  • האכלת שקנאים ע"י הדייגים שמתבצעת כל ערב לפני השקיעה בטיילת שבקצה רחוב סנט ג'ורג'.
  • ביקור בשווקי העיר ורכישת מזכרות, בעיקר שרפרפים ומוצרים אחרים שמרופדים בעור עיזים. שימו לב כי בעיר יש שני שווקים: שוק אחד פועל באופן יומיומי ונחשב לעמוס במיוחד בימי שבת והשני רק פעם בשבוע.

ומה אוכלים פה?

דג על האש באחת המסעדות בבהר דר
דג על האש באחת המסעדות בבהר דר

גם בעניין הקולינרי בהר דאר נחשבת ליוצאת דופן. הודות לקרבתה לאגם טאנה היא נהנית משפע של דגה, אבל ימי רביעי ושישי ידועים באופן מסורתי כימים של אוכל צמחוני. אבל מצד שני – העיר נחשבת לריביירה של אתיופיה ולכן ניתן למצוא בה בקלות אוכל מערבי ברמה סבירה. כבר אמרנו לכם שזו עיר של הפכים?

airalo ad

הנקודה הישראלית

אם אתם מחפשים את הנקודה הישראלית בכל דבר בטח תשמחו לדעת שהעיר בהר דר היא עיר תאומה של לא יותר מאשר העיר אשדוד. היא גם עיר תאומה של העיר קליבלנד בארה"ב אבל להזכירכם – חיפשנו את הנקודה הישראלית ולא את הנקודה האמריקאית.

הגעה לבאהר דאר

במטוס

יש אל שדה התעופה העירוני טיסות יומיות מאדיס אבבה ומאקסום.

ברכב

באהאר דאר מחוברת בכבישים למחוז גונדר (170 ק"מ) ולאדיס אבבה (555 ק"מ).

באוטובוס

יש מספר חברות אוטובוסים שפועלות באופן יומיומי בקו בהר דר – אדיס אבבה. יש גם מיניבוסים פרטיים שפועלים בקו זה ובקו לגונדר והנסיעה בהם נחשבת למהירה יותר. עם זאת, אוטובוסים אלו יוצאים לדרך רק כשהם מלאים בנוסעים.

תחבורה מקומית

בבאהאר דאר יש מספר אפשרויות לנוע ברחבי העיר. יש פה שירות אוטובוסים מקומי, שכירת אופניים, ריקשות ומוניות משותפות (מוניות שירות).