ג'ינקה – פריז של דרום אתיופיה

ג'ינקה שבדרום אתיופיה נחשבת לנקודת המוצא הטובה ביותר לטיולים באזור, בעיקר בפארק הלאומי מאגו כי העיר ממוקמת בגבעה שמתנשאת מעל הפארק הזה. אבל ג'ינקה היא נקודת מוצא לטיולים נוספים כמו הפארק הלאומי אומו ועמק הריפט. בניגוד מוחלט לטבע ולהווי השבטי שתחוו בטיולים במקומות הללו, הרי שג'ינקה היא עיר די "מערבית".


בת שבט המורסי - ג'ינקה

בת שבט המורסי – ג'ינקה

כיאה לעיר "מערבית" בג'ינקה יש בית חולים, בנק, סניף דואר, חשמל ותאורת רחוב 24/7 (בניגוד להרבה מקומות אחרים באתיופיה) אבל השוק המקומי בימי שבת רחוק מלהיות אותנטי. המשמעות של כל זה היא אחת – השהות בג'ינקה כלל לא זולה ולא בכדי היא נחשבת ל"פאריס של דרום אתיופיה".


תכנון טיולים באנר

בעונה הרטובה (יוני לאוקטובר) האזור ירוק ומרהיב במיוחד אבל מצד שני – יש שטפונות והכבישים הופכים לבלתי עבירים בעליל. ובאתיופיה כמו באתיופיה, תמיד יהיה מי שיטעה אתכם בכוונה כדי לעזור לכם בחילוץ אחר כך ולדרוש כסף.

airalo ad

ההמלצות שלנו

קניות בג'ינקה

כדי להפחית בעלויות מומלץ להזמין מראש רכב שכור 4X4 כי הדרכים באזור משובשות להפליא. גם לאלו שמחפשים שווקים עם מזכרות אותנטיות מומלץ להגיע דווקא לשוק שמתקיים במקום בימי שלישי. אמנם הוא צנוע יותר אבל גם אותנטי יותר ולא פחות חשוב – מחיר הצילום של אנשי השבטים נמוך משמעותית מהמחיר שהם דורשים במקומות אחרים.

טיול בפארקים ובכפרי השבטים

אם אתם מתכננים טיול בפארקים מסביב לעיר, מומלץ להצטייד במדריך מקומי חמוש בטיול לאזור השבטים (למשל הפארקים אומו ומאגו) משתי סיבות : השבטים המקומיים לא עושים הנחות לזרים כשהם נלחמים זה בזה ודי אגרסיביים אם מצלמים אותם בלי רשות. מומלץ גם לשריין לפחות שבוע למקום ולהתארגן לטיול עם קבוצה גדולה. כאן תוכלו לקרוא קצת יותר על השבטים שבנהר האומו לפני הטיול.

בני שבט Geleb - עמק האומו

בני שבט Geleb – עמק האומו

ביקור במוזיאון South Omo Research Centre Museum

בקרו במוזיאון המקומי South Omo Research Centre Museum והתרשמו מהאוסף של הפריטים האותנטיים שבו. תוכלו גם לקרוא הסברים על מנהגים ומסורות מקומיים שחלקם הולכים ונעלמים, לצפות בסרט על שבט המורסי וליהנות מהדרכה של מדריך מקומי בן שבט הארי.

המוזיאון פתוח כל יום (מלבד שבת) מ-08:00-17:00 ומומלץ להקדיש לו כמה שעות.

לינה בג'ינקה

Jinka Resort שידוע גם בשמו Jinka Hotel

המלון כולל מסעדה, בר וחנייה חינם ומתהדר בצוות ידידותי ואפילו במים חמים. החדרים קצת מיושנים ויש בעיות בצנרת אבל האוירה אותנטית במיוחד.

Goh Hotel

המלון נמצא ליד שדה התעופה של ג'ינקה והוא כולל אינטרנט חינם באזור הקבלה, מסעדה עם אוכל מערבי, שירות חדרים, חדרי ישיבות ואולמות לכנסים, סוויטות, חניה חינם, חדרים נקיים עם מקלחות צמודות ומים חמים ואפילו פעילויות לילדים. זהו מלון ללא עישון שנחשב לטוב בעיר למרות שמבחינת המחיר הוא כנראה הזול ביותר. אנחנו ממליצים להצטייד באלתוש כי למרות הכילות היתושים נכנסים לחדרים ובהמוניהם.

Orit Hotel

אולי המלון הכי מפורסם בג'ינקה שנמצא ליד השוק המקומי. המלון כולל מרפסת, בר אלכוהולי, מסעדה, אינטרנט אלחוטי חינם, חדרים מרווחים עם כילות ומים חמים, גן פנימי, צוות ידידותי ומוסיקת רקע נעימה. אנחנו ממליצים להתאכסן בבניין החדש של המלון אבל לוותר על ארוחת הבוקר ולהצטייד במזומן (לא מקבלים כרטיסי אשראי).

Eco-Omo Lodge


התמונה באדיבות TripAdvisor
המלון הזה כולל 20 חדרי בונגלוס אבל לכל אחד מהם יש חדר רחצה צמוד. כמו כן אורחי המלון נהנים ממסעדה עם אוכל מערבי איכותי אבל לא מגוון, גינה עם ציפורים וקופים, מרפסת, בר, חניה חינם, אינטרנט אלחוטי חינם במהלך כמה שעות ביום, פטיו, ספא וקבלת פנים חמה שכוללת תה ומגבות קרים אבל לא ממים חמים ומשקט (הכנסיה הסמוכה רועשת במיוחד). אנחנו ממליצים להצטייד באטמי אוזניים כי אלו שהמלון מספק לא תמיד מספיקים.

Eyob Pension & Campsite

המלון כולל 11 חדרים נקיים, גינה מוצלת, טרמפולינה, אינטרנט אלחוטי שעובד די טוב, מים חמים, צוות ידידותי ומסעדה והוא נמצא קרוב למרכז העיר. קחו בחשבון שהשירות במקום איטי להחריד והאירוח בסיסי, כלומר ייתכן ולא יהיה חשמל ולא יהיו מקומות אחסון לבגדים ולמזוודות.

מלונות נוספים



Booking.com

הגעה אל ג'ינקה

  • במטוס – טיסה מאדיס אבבה במטוס קל. שימו לב, המטוס נוחת על מנחת מדשא באמצע העיר ומיועד למקסימום 14 איש.
  • ברכב – הנסיעה מארבה מינץ' לג'ינקה נמשכת כ-5.5 שעות
  • באוטובוס – יש קו אוטובוס סדיר שיוצא ב-06:00 מארבה מינץ' לג'ינקה והנסיעה נמשכת כ-5.5 שעות. כמו כן, יש אוטובוס מאדיס אבבה לג'ינקה והנסיעה נמשכת כיומיים (יום 1: אדיס אבבה – ארבה מינץ' ויום 2: ארבה מינץ'-ג'ינקה).