אגם צ'אמו (Chamo) אגם אחד עם הרבה שאלות

היפופוטם על שפת אגם צ'אמו

היפופוטם על שפת אגם צ'אמו


אגם צ'אמו ליד העיר ארבה מינץ' בדרום אתיופיה משתייך לאגמי עמק הריפט, אבל הוא היחיד מבין אגמי העמק שמעורר שאלות רבות לגבי גודלו, עומקו וגובהו. כולם מסכימים שהאגם שואב את מימיו מנהר קולפו (Kulfo) ומהצפות עונתיות של אגם אבאיה, אך זה הדבר היחידי שיש לגביו הסכמה.

המשקעים המשתנים גורמים לחוקרים לדון בשאלת גודלו ועומקו של האגם, כך שגודלו נע בין 317 ל-551 קמ"ר ועומקו בין -10 ל-14 מטר – תלוי את מי שואלים. הדיון הזה מובן לחלוטין, אבל גם בשאלת גובהו של האגם הדעות חלוקות: 1110 או 1281 מטר מעל פני הים.


תכנון טיולים באנר

באגם וסביבו יש שפע של חיי בר. האגם ידוע בריכוז התנינים הגדול (אחד הגדולים באפריקה) שבו שנקרא "שוק התנינים". באגם זה ניצודו התנינים הגדולים ביותר בעולם בעבר, אך הכרזה של אתיופיה על האזור כאזור ציד מבוקר הביאה לעלייה במספר התנינים במקום.

airalo ad

ראש תנין באגם

לא רק תנינים

האגם משופע גם בדגים (אמנון, שפמנונים, נסיכת הנילוס ורבים אחרים) ותעשיית הדיג במקום מספקת תעסוקה ופרנסה לרבים. מסייעת לכך העובדה שהאגם רדוד יחסית למרות שכאמור טרם הוחלט סופית מהו. האגם מהווה גם גן עדן לצפרים הודות לעופות מים הרבים לגדותיו שניזונים משפע הדגה.

מה עושים באגם צ'אמו?

למרות התנינים, ואולי בגללם, שייט של שעתיים באגם היא פעילות פופולרי ואף מומלצת שמאפשרת לצפות בהיפופוטמים, שקנאים, עופות מים וכמובן תנינים. השיט מצריך קניית כרטיס בכניסה הראשית בפארק נשיסאר הסמוך. הכרטיס כולל בתוגו גם תשלום לנהג הסירה והדלק. חובבי האקסטרים מוזמנים לצאת לסיור רגלי לחופי האגם משופע התנינים.

וההמלצות שלנו

אנחנו ממליצים להתמקח על מחיר השיט, לוותר על הדרכה בשיט אבל לא לוותר על הדרכה בטיול רגלי לחופי האגם. אמנם הטיול נחשב לאקסטרימי אבל יש גבול… והמלצה נוספת לבוחרים בשיט – השאירו את הידיים שלכם בסירה.

אפשרויות לינה באזור

ישנם מספר מלונות ברמה טובה באזור ומומלץ להזמין בהם מקום מראש לפני ההגעה.

מזכרות מאגם צ'אמו

איך מגיעים אל אגם צ'אמו?