היער הלאומי מנגאשה – Menagesha

היער הלאומי מנגאשה - Menagesha

היער הלאומי מנגאשה – Menagesha


היער הלאומי מנגאשה נמצא במרחק שעה וחצי נסיעה (כ-40 ק"מ) מאדיס אבבה, בירת אתיופיה והוא משתרע על 2500 דונם. זהו היער הלאומי הותיק ביותר באתיופיה והוא אתר מוגן מאז המאה ה-15, תחילה באמצעות צו קיסרי שהפך אותו ליער מלכותי ומ-1955 עם הכרזתו כפארק הלאומי הראשון במדינה. כיום פועלת ביער קרן לשימור חיות בר בשם BFFE שמצילה יונקים שונים וחיות בר יתומות.

ביום בהיר רואים מפה את אדיס אבבה

היער נחשב כיום לאחד היערות היפים באתיופיה ויש בו עצים מקומיים שמוגנים מפני כריתה, למשל עצי ערער וסקויה אפריקאית. ביער כאמור נמצא הר הגעש Wechecha שמתנשא לגובה 3385 מטר מעל פני הים. אנחנו ממליצים להגיע ליער בעונה היבשה כי בימים בהירים אפשר לראות מפסגתו את אדיס אבבה.


תכנון טיולים באנר

היער נחשב ליער הטבעי האחרון באדיס אבבה אבל הוא מלאכותי לגמרי. הוא הוקם ע"י הקיסר זרע יעקב, שהורה לשתול שתילים על המדרונות הדרום-מערביים של הר Wechecha באותה התקופה אתיופיה הייתה ארץ מדברית עם גידולי שדה כמו טף, שעורה וחיטה עם עצי שיטה ואקליפטוס שסבלו מכריתה נרחבת.

airalo ad
עוגה אתיופית מסורתית שעשויה מטף

עוגה אתיופית מסורתית שעשויה מטף

מלונות מומלצים באדיס אבבה

קניות של מזכרות אתיופיות אונליין

Sebeta – עיירה קטנה עם היסטוריה גדולה

הכניסה אל היער הלאומי מנגאשה כרוכה בתשלום והיא נמצאת בעיירה Sebeta שמרוחקת 17 ק"מ ממנו.  העיירה אמנם קטנה ומתגוררים בה רק כ-20,000 איש, אבל בנובמבר 1969 היא תפסה כותרות עולמיות  – בכביש אליה הוקם שדה מוקשים שתוכנן ע"י מתנגדי המשטר להרוג את הקיסר האתיופי.

ביער עצמו תוכלו לצפות בקופי הקולובוס שחור לבןהקודו המשורטט וציפורים אנדמיות כמו התוכי צהוב הראש, ציפור האהבה שחורת כנף, הנקר החבשי ועוד. ומי יודע – אולי יתמזל מזלכם ותצליחו לראות נמר?

אמריקה בלב אפריקה

ביער הלאומי מנגאשה יש רשת ענפה של שבילי הליכה (מסומנים בריבועים צבעוניים על העצים) ושבילים לרכבי 4X4 באורכים שונים – עד 10 ק"מ. היער אידיאלי לטיול של יום או יותר (יש בו 3 אתרי קמפינג וחדרי אירוח ליד הכניסה לפארק). יש כאלו שהיער מזכיר להם את היערות הירוקים, הקרירים, הממוזגים והרטובים בחוף המערבי של ארה"ב.

אבל כידוע מזג האויר באתיופיה הוא לא כמו בארה"ב, ולכן אל תצפו לטיול בפארק אלא יותר לטיול שטח, בוצי וספוג זיעה ברמת קושי בינונית. אנחנו ממליצים להצטייד במים ובחטיפים ולהגיע למקום באמצע השבוע כי הודות לקרבת היער לאדיס אבבה הוא פופולרי בסופי שבוע בקרב נופשים מקומיים.

איך מגיעים אל היער?

חבל על כל טיפה

כאמור, העובדה שאין ליער תחבורה ציבורית תאלץ אתכם להגיע למקום באמצעות רכב שכור, אבל זה דווקא טוב כי כך תוכלו גם להספיק ביקור גם במאגר המים Gefersa שמספק מים לאדיס אבבה. המאגר מוזן מסכרים שנבנו על הנהרות Gefersa  ו-Akaki ואנחנו חושבים שהוא אתר חובה לישראלים. זו הזדמנות פז לראות את הפתרונות שמצאה אתיופיה כמדינה מדברית למחסור במים. נשמע לכם מוכר?

מלונות מומלצים באדיס אבבה

הגעה אל יער מנגאשה

נוסעים על כביש 5 מאדיס אבבה ל-Gefersa במשך כשעה (20 ק"מ) ולאחר 5 דקות נסיעה נוספות (כ-3 ק"מ) פונים ימינה לכיוון היער.

טיול אל יער מנגאשה – חלק 1

טיול אל יער מנגאשה – חלק 2